Pappa och Fru skilja sig?

Påsken är min favorithögtid. Det är en tid som man uppskattar allt man har i livet, man tar vara på det som är bra och vi firar Jesu uppståndelse. I alla hus finns det gula kycklingar och överflöd av godis. På långfredagen äter vi lamm och potatisgratäng, på påskaftonen är det ägg, sill och lax och på påskdagen äter vi laxpudding. 
Men den här påsken har bara varit katastrof. Pappa och Fru har bråkat. Långfredagen var lugn och påskaftonen var också lugn, eller åtminstone på dagen.
På påskaftonen (kvällen) började bråken. Som tur var jag inte hemma men stämningen håller fortfarande kvar sig.
Pappa hade sagt till Syster : "Hur skulle det kännas om X och jag skulle skilja oss? Nu blir det så iallafall. Du får som du vill nu, du har vunnit". Syster drog till mig och J på en gång. 
Dagen efter ringde Pappa mig och pratade. Han berättade allt som hade hänt, allt som inte fungerar i familjen. Jag är kluven och vet inte riktigt vart jag står. Självklart står jag på Pappas sida, alltid på Pappas sida. Men att han och Fru ska skilja sig? Jag kan inte tänka mig det.
 
 
Imorgon kommer en mäklare hit och värderar huset. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så stark! Ge aldrig upp.

2013-04-01 @ 22:18:58
Postat av: captivatedminds.blogg.se

Du klarar dig genom det här ❤

2013-04-01 @ 22:58:50
URL: http://captivatedminds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0