Min pappa missbrukar alkohol men han är inte sämre för det.

Pappa ligger inne på psyket, han har legat inne för natten. Idag ska läkarna bedömma om det blir fortsatt inläggning på kliniken. 
Även om det här är det bästa för honom kan jag inte låta bli att känna ångest och obehag. Min käraste pappa, vad har hänt? Vad gör du där borta? Vill så gärna hälsa på honom men han sa att han inte vill ha besök, han vill inte att jag ska se honom så här.
P: "OK, är på sjukhuset nu och blir nog kvar ett tag, är ledsen att jag sårade dig, jag måste ha hjälp med detta, hoppas du förstår att det här är för dig å alla mina barn."
V: "Jag älskar dig pappa. Det blir nog bättre. Finns här för dig."
Några timmar senare skriver han,
P: Tror jag blir tokig, en jävla läkare på hela psyket, sex timmars väntan hitills, fy fan."
V: "Ligger du inne på psyket?"
P: "Ja nu har jag fått ett rum. Jag älskar dig."
V: "Okej vad bra, älskar dig."

 
Efter ett tag ringer pappa och berättar att han hade 1,44 promille i kroppen när han kom in till psyket. Han fick någon slags spruta efter ett tag och han mår bra trots omständigheterna. Han pratar om gårdagen, att han är ledsen och att han älskar mig och önskar att han kunde spola tillbaka tiden. Jag säger att det kommer bli bättre, att han kommer få hjälp där inne. Han frågade hur jag mådde och jag svarade "bra", fast egentligen mår jag ju inte bra. Jag vill skära upp huden igen, ta tabletter och överdosa. Vill göra något dumt så jag hamnar där inne tillsammans med honom. 

Jag älskar dig pappa och du kommer alltid vara min hjälte. Du är min nummer ett, min stjärna. Trots ditt dumma alkoholmissbruk är du fortfarande stark och världens bästa pappa. Låt läkarna fixa dig den här gången och kom hem igen när du mår bra..

Kommentarer
Postat av: tr

skicka ett mejl om du behöver skriva av dig till någon <3

Svar: tack <3
cutted.blogg.se

2013-08-27 @ 12:37:12
URL: http://trainoverwater.wordpress.com
Postat av: Sanna

Jättebra att han söker och vill ha hjälp.
Det är ett stort steg att ta.

Svar: Ja, det är det verkligen. Är stolt över honom..
cutted.blogg.se

2013-08-27 @ 13:20:20
URL: http://insaniacparttwo.blogspot.se
Postat av: Tomas

Några saker måste jag tyvärr säga dig, även om jag hellre lät bli. Läkarna kan plåstra om och ge råd, men inte fixa din pappa, det kan han bara göra själv.

Du kan inte heller fixa din pappa. Återigen, det kan han bara göra själv.Plåstrar du om honom, så gör du bara missbruket enklare. Älska honom nykter. Ryt i så som du gjorde, stick iväg så som du gjorde. Flytta hemifrån om du måste. Låt honom förstå att det är för sin egen skull som han måste hålla sig nykter.

Men framför allt, förstå att du skär dig såsom han dricker. För att lindra våndan. Har spriten hjälpt honom? Hjälper rakbladet dig?

Svar: Du har såklart rätt! Måste helt klart tänka på att pappa endast kan fixa sig själv.
cutted.blogg.se

2013-08-27 @ 16:37:55
Postat av: Tomas Krüger

Jag vill att det ska gå bra för dig, och det kan gå bra för dig, men det är upp till dig.
Älta inte, men minns vad du har gått igenom, var du är. Du kanske vinglar, men du står ändå upp. Hur många skulle klara det?

Du vet det redan. Du har fått höra det säkert minst hundra gånger, så kanske borde jag bara hålla käft, men snälla, se upp med hur du själv dricker, så att du inte en dag hamnar där din pappa är. Med ett barn i ena handen, och med en flaska i den andra.
Att sluta dricka som alkoholist, är som att lära sig att inte kunna cykla.

Svar: Tack för alla dessa fina ord! Precis som du sa, är det många som har varnat mig om alkohol. :)
cutted.blogg.se

2013-08-28 @ 15:12:49
URL: http://tomaskruger.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0