Pappa är full (lördag 15:35)

Pappa är full. Han är jobbig och retsjuk. Hans tal är försämrat. han mumlar och sluddrar fram orden så det blir svårt att hänga med och irriterande att lyssna på. Men jag är nästintill van med det här. Med hans andedräkt och hans sluddrande tal. Jag är van med att han retas och lägger små pikar. Det är ändå något jag kan leva med.
Men jag önskar verkligen att han inte drack sig full varje helg. Fre-sön. Jag önskar att han är full på bara fredagar t.ex. 

Ändå älskar jag honom. Det är inget större fel på Pappa. Alla föräldrar dricker, alla föräldrar blir fulla och jobbiga. Min Pappa är ändå någon som har gått igenom mycket och som inte blir våldsam när han dricker, vilket är tur. 

Kommentarer
Postat av: C

Min pappa är likadan.. så jag vet hur det känns :(

2013-02-10 @ 18:52:12
URL: http://wakemeup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0