683,000 forcible rapes occur every year, which equals 56,946 per month, 1,871 per day, 78 per hour and 1.3 per minute

Tänk dig..
När du är 12 år, förstörs ditt liv. På en natt lyckas en man slita itu ditt hjärta, han skadar dig fysiskt och psykiskt, han tar din oskuld, han hotar dig så pass att du inte vågar säga något på ett helt år och under det året är du så psykiskt instabil att du inte ens litar på dig själv och vågar vara själv på kvällarna. Tänk dig att vara 12 år och du skriker på hjälp så högt du kan men inte ett enda ljud kommer ut från munnen. Tänk dig att vara 12 år och du kämpar med hela din styrka för att springa därifrån.



Aldrig kan jag förklara den känslan jag hade, när jag lades in på psykakuten för att jag äntligen öppnade upp mig för en lärare och berättade att jag hade blivit våldtagen. Jag, som var offret, som hade fått leva med den här hemska hemligheten i ett år, fick låsas in. 
Och pappas min när han fick veta varför jag hade betett mig så konstigt under ett år. Hans tårar som föll ner på kinderna, hans ilska som bubblade upp. Och min kära kära storebror som satt med mig tills jag äntligen somnade på akuten. Och Fru som då förstod vad märkena mellan mina ben kom ifrån. 
Den dagen, som jag lades in, förstod alla varför kära lilla V hade förändrats så fort. Varför V skrek och grät, varför V inte längre kände sig trygg, varför V inte längre ville leva.

Kommentarer
Postat av: A

Styrkekramar och massa av dem!!! <3

Svar: <3
cutted.blogg.se

2013-07-13 @ 20:22:55
URL: http://lawlessdarkness.blogg.se
Postat av: charmigadjuralskaren.blogg.se

åh jag blir så himla arg på idioter som har hjärta att göra något sådant, fy fan rent ut sagt!!!

Svar: Ja, det är hemskt att vissa människor njuter utav att sätta andra människor i fara..
cutted.blogg.se

2013-07-13 @ 22:20:56
URL: http://charmigadjuralskaren.blogg.se/
Postat av: Rose red

Älskade flicka <3

Svar: <3
cutted.blogg.se

2013-07-14 @ 21:37:41
URL: http://redtears.blogg.se
Postat av: Randig

Jag var med om ett våldtäktförsök en gång.
Jag mådde skit länge efter det,
och känner mig fortfarande förbannad,
utnyttjad, smutsig, äcklig och skamsen.
Jag berättade inte för någon och använde
självskada som någon slags terapi.

Men jag kom undan. Och var äldre (18 år).
Jag kan inte riktigt greppa hur dåligt
du måste må av det här.
Du är så jäkla stark som tar det igenom det här!

Jag blir så förbannad när jag tänker på fanskapet som gjorde dig så illa! Hur kan man göra något sådant?!

All heder till dig som skriver om det här!
Att berätta om något som (det är fruktansvärt att man ska behöva känna skuld eller skam som OFFER,
när det är gärningmannen som borde skämmas kuken av sig!!) är skambelagt kan hjälpa andra i samma sitution att orka kämpa.
Det här måste man prata mer om.

Kram!

Svar: Du är stark tjejen. Du lyckades med något som jag inte kunde göra, komma undan. Massa kramar till dig.
cutted.blogg.se

2013-07-15 @ 04:35:23
URL: http://www.thiswillnotdo.bloggplatsen.se
Postat av: Randig

Men jag hade nog inte klarat det om jag bara var 12.
Massa kramar till dig också!

2013-07-19 @ 19:04:15
URL: http://www.thiswillnotdo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0