Fråga: kan inte du berätta mer om hur du försökte ta livet av dig framför dina vänner?

 
Valborg 2011. Hade precis blivit dumpad av killen. Jag var förkrossad, förstörd och känslomässigt rubbad. Jag var inte klar i huvudet och efter lite för mycket dricka var jag knappt i medvetandet. På festen var killen som dumpade mig, min f.d bästavän och andra vänner som jag hade tappat kontakten med innan men som jag var på god väg att få en bra kontakt med igen. 
Så jag drack, jag låtsades vara glad och jag skrattade. Men inombords ville jag dö, jag saknade min kille, jag älskade honom fortfarande och att se honom på den där festen, minglandes med massa andra människor, krossade mig. Det kändes som att han hade slitit ut mitt hjärta och stampat på det framför alla mina vänner.

Så jag försökte prata med min f.d bästavän. Sa till henne att jag mådde inget bra, att jag saknade något i livet och att allt jag ville göra var att gå ut i vattnet. Hon var full och skrattade, trodde att jag skämtade. Så jag klädde av mig, framför alla mina vänner. Jag tog ett steg ut i vattnet och snart nådde vattnet mina axlar. Jag kommer inte ihåg allt men jag minns att det var kallt och jag fick kallsup och mina vänner skrek. Jag minns att C skrek på sin pojkvän att han skulle simma ut och hämta mig. Och nästa gång jag kollar är jag uppe på land och har någons varma jacka på mig och jag ligger brevid grillen. C säger något till mig och jag hade helt plötsligt dödat stämningen på festen.
J skjutsar hem mig till min bästavän I. Där får jag torra kläder (jag gick i med mina kläder) och te. Hennes mamma skjutsar sedan hem mig. 
 
Efter festen är det inga som hör av sig till mig. Ingen frågar hur jag mår, ingen frågar vad som egentligen hände kvällen innan. Det jag får veta är att ena killkompisen säger att jag har förstört hans fest och att jag är uppmärksamhetskåt. Efter det är alla tysta och jag finns inte längre.
Allt för att jag var känslomässigt störd och trött på livet. Och för att alkoholen drog mig till en annan nivå.

Kommentarer
Postat av: angie

är den där nagelsaxen som du fottat vass??
du har den med texten "har domma hemma för att inte känna mig ensam"

2013-05-20 @ 20:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0