Nu ska ni få höra en hemlis..

Nu ska ni få veta en hemlighet som inte många vet. Endast mina närmaste, närmaste vänner vet om detta.
Min pappa har fortfarande lite problem med alkoholen. Han har svårt att hantera den och att dricka i lagom mängder. Okej, han är inte stupfull och han spyr inte ner sig själv. Han är en såndär tyst alkoholist.
Varje vardag dricker han öl, oftast efter tre. På helgerna dricker han öl och några starkare glas av konjak, whiskey och vin. Hur vet jag att han har druckit? Andedräkten, han nyser mycket i perioder, hans sluddriga tal, han kan inte argumentera, han är retsjuk, sluddrar i talet, ögonen är hängiga. 
Idag (för ungefär tio minuter sedan), ringde pappa mig när jag satt i mitt rum. 
P: Vad fan har du lagt upp för profil på facebook?
J: Vadå för något? Jag har inte skrivit något..
P: Du vet ju själv vad du har lagt upp. Ta bort det på en gång. *klick*
Jag går upp för trappan och frågar vad han menar. Han visar min senaste profilbild. Jag är fullt påklädd, putar lite med munnen. Då börjar han nämna att det är pedofilers dröm att hitta sådana bilder. Att jag vill ha uppmärksamhet och att jag ser ut som babydoll och som en hora. Känslig som jag är så springer jag ner till mitt rum och gråter. Här sitter jag nu, inlåst på rummet, tårarna som rinner och rakbladen framplockade. 

Kommentarer
Postat av: Ab

Det är ju inte att vara känslig, det är att reagera helt normalt :(
Hade också blivit jätteledsen. Kram

2013-06-13 @ 18:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0